Oldalak

2013. március 19., kedd

5. fejezet


Az eső határozottan és követelőzően kopogott a tetőn.  A hang egyre erősödött és ez nem hagyott nyugodni. Át fordultam a másik oldalamra, közben pedig kezemmel Peter után kutattam. Ahogy a tenyerem az üres matrachoz ért, felpattant a szemem. Az ágy bal oldali részre üres volt. Értetlenkedve emelkedtem meg, könyökömre támaszkodva. Hunyorogva pillantottam körbe a szobába. A teraszra nyíló ajtón a redőny félig meddig fel volt húzva. Az ajtófélfának támaszkodva Peter állt. Tekintetem a digitális órára tévedt. Alig múlt öt óra. Csendben kibújtam a takaró alól és odalopóztam a fiatal pilótához. Karjaimat csupasz dereka köré fontam és ajkaimat pedig nyakához szorítottam. Nem fordult meg, de szája szélén mosoly bujkált.

-          Mi bánt? – államat megtámasztottam a vállán.
-          Szörnyű ez az idő.
-          El fog állni. Eddig nem esett. Biztos csak valami zápor.
-          Már vagy egy órája esik.
-          Azóta itt állsz? – lepődtem meg.
-          Inkább fogalmazzunk úgy, azóta vagyok fent.
-     Jesszus, Pete. Gyere, búj vissza. Pihenned kell. Ha esni fog, akkor pláne száz százalékos koncentrációt igényel az időmérő.

A pilóta mellkasából mély sóhaj szakadt fel. Ekkor már tudtam, nyert ügyem van. Lassan megfordult, kezeit pedig a csípő csontomra fektetette. Mikor a szemébe néztem, láttam mennyire fáradt, és hogy képes lenne állva elaludni bármelyik pillanatban. Lehajolt és hosszan megcsókolt. Ez egy amolyan megnyugtató csók volt, hogy nincsen semmi baja, nem kell miatta aggódnom. 

-          Imádom, hogy ennyire vigyázol rám.
-          Muszáj lesz, ha már te magadra nem tudsz. – vigyorogtam.

Halkan felnevetett, majd visszasétáltunk az ágyhoz. Bebújtam a takaró alá, és éreztem, ahogy közelebb húzódik, majd átölel. Mosoly jelent meg az arcomon és úgy csuktam le újra a szemeimet arra a pár órácskára.

A fiú és a versenymérnök egymás mellett álltak és a kopogó esőt figyelték. Nem volt igazam. Oda fönt valaki nagyon bepöccent és most aztán megnyitotta az égi csatornákat. Végül a pilóta és mérnöke megfordultak és az autó felé vették az irányt. Addig kell kimenni, amíg még nem öntik dézsából. Peter hamar bepattant a kocsiba és onnan mérlegeltek tovább. Végül Jonathan mégis csak kiengedte, amitől befeszült a gyomrom. Nem volt biztonságos. A körmömet rágva kezdtem el figyelni a kijelzőt. Sok autó volt kint a pályán, rengetegen kezdték már el a mért köröket futni. Miután megtett pár óvatos melegítő kört a versenymérnök jelzett neki és elkezdhette a mért köröket. Tövig rágtam a körmeimet, ahogy az elsuhanó autót figyeltem. Szerencsére a fiú biztos kézzel vezetett, minden ívre pontosan és jól odatette a kocsit. Néha reménykedve figyeltem a kijelző felé, hátha igyekeznek elvonulni az eső felhők. Azonban a monitoron az látszott, a felhők köszönik, jól vannak, eszük ágában sincs odébb mászni. Sőt. Egyre jobban és jobban esett. A többi, nagyobb istálló autóit is szemmel tartottam. Amikor a Ferraris Felipe Massa odacsapta az orrát a falnak kicsit megállt a szívem. Nem sokkal Peter előtt ment neki a guminak. Ha lehet, még ennél jobban is összeszűkölt a gyomrom, ahogy a fiú elsuhant a brazil pilóta mellett, sértetlenül. Még ilyen ítéletidőben is csodálatos időket futott, egyértelműnek tűnt a Q2-be való bekerülés. Az egész brit istálló felhördült, mikor Maldonado nekipöccintette a falnak a saját Williamsét. Pastor szerelői és versenymérnöke szitkozott és azt motyogták, ilyen időben életveszély futni. De nem ő volt az utolsó, aki megkóstolta a gumit. A másik brit, Lewis Hamilton is meglátogatta a védőfalat. Mivel az eső továbbra sem akart szűnni, viszont egyre inkább kezdett roncs derbivé átalakulni az egész időmérő, le lett fújva. Minden kocsit visszahívtak, mikor letelt a Q3 ideje. Minden csapatfőnök abban reménykedett, az eső eláll és tovább lehet folytatni ott, ahol abbahagytuk. De az égiek nem ezt akarták. A víz úgy szakadt a felhőkből, mintha soha nem akarnak megszűnni. Peter csak a szünetre szállt ki, akkor is nagyban értekezett Jon-nal és a szerelőkkel. A szervezők rengeteg ideig húzták, halasztották a kezdést. Rengetegszer tűnt úgy, végre odébb vonulnak a felhők, legalább egy kicsivel és újra lehet indítani. De nem. Hosszú percekig húzták- halasztották a szervezők az egészet, míg végül feladták. Lefújták az időmérőt erre a napra. Hisz mégsem ülhetnek egész nap a pilóták ölbe tett kézzel, várva a csodára. Másrészt, a nap is lemenőben van, sötétben pedig nem lehet megtartani az időmérőt. Mikor megszületett a döntés, Peter egy kissé csalódottan kászálódott ki a kocsiból. Láttam rajta, hogy egy kicsit élvezte az esőben való kocsikázást. Neki ez nem szabott gátat. Biztosan vezetett, nem csúszkált és elég jó időket produkált. Hozzám lépett. Overálja tiszta víz volt. Karjait derekam köré fonta és ajkait hosszan, szótlanul az enyéimhez szorította. Mikor vége volt a csóknak, elengedett, ellépett tőlem és félmosoly kúszott az arcára. Visszamosolyogtam rá, miközben ő megfordult és elindult átöltözni.


Jonathan elállt az útból és a motor felbőgött. Pete rálépett a gázpedálra és a hatalmas, testes gép nekilendült, majd ráfordult a bokszutca hosszú aszfalt csíkjára. Ahogy a sötétkék- fekete autó megjelent a monitoron egyből minden idegszálammal őt figyeltem. Az esténk nem telt valami jól. A fiún látszott, hogy majd szétveti az ideg. Vacsorára alig evett valamit, a felét ott hagyta annak, amit a pincér kihozott neki. Szinte alig beszélgettünk, de jobbnak is találtam így, mert tudtam, hogy másról sem tudnék vele beszélni, csak arról mennyire izgulok érte. Körülbelül már nyolckor a szobában voltunk, és ő rá pár percre már a lefekvéshez készülődött. Annyira kimerült volt, hogy már fél kilenckor bealudt. Vele ellentétben én nem tudtam aludni. Az ágyon ültem és úgy figyeltem, ahogy alszik. A fejemben az járt, ahogy ma nem egy és nem kettő ember odavágta a kocsiját. Miközben néztem, bevillant egy jelent. Ugyanígy ülök, ugyanezt a testet nézem. De még is valami más. Kórházi ágy. Nem álmodik, hanem kómában van. A szememben pedig könny csillog. Megráztam a fejemet. Nem! Hogy aggódhatok ennyire. Valószínűleg az anyja nem ennyire idegbeteg, mint én. Csak én reagálom ennyire túl ezeket a dolgokat. Tíz körül nekem is kezdtek elnehezedni a szempilláim, így bebújtam a takaró alá. Rossz ötlet volt. Így megelevenedhettek a képzeleteim. A Williams körülbelül 100 km/h-val száguld a kavicságyban a gumifal felé, a benne ülő pilóta próbálja kormányozni a gépet, de szinte lehetetlen. Az autó nekicsapódik a falnak, a kerekek kitörnek, a fiú feje előrebukik. Ijedten ültem fel ettől a rémképtől az ágyban. Ahogy igyekeztem megnyugtatni hevesen dobogó szívemet, a mellettem fekvő pilótára pillantottam. Ő velem ellentétben nyugodtan alszik. Halvány mosoly húzódik az arcomra, ahogy rá nézek. Lehajoltam és rövid csókot leheltem a szájára, mire feje kicsit megmozdult. Visszadőltem az ágyba. Miközben igyekeztem felidézni az álmomat, valami szörnyű érzés fogott el. Az álmomban nem Melbourne szerepelt. Nem, ez határozottan nem az a pálya. Az volt a probléma, túl kis részletet láttam ahhoz, hogy rájöjjek, melyik pálya is ez. Nem most fog ez bekövetkezni. De akkor mégis mikor? Melyik pálya szerepelt az álmomban?

Fáradtan mosolyogva figyeltem a pilóta parádét. Ez volt Peter első parádéja és hihetetlenül imádta. Élete első hivatalos versenyén imádni valóan viselkedett a rajongókkal, riporterekkel, újságírókkal. Minden nézőnek, aki utána érdeklődött szívesen írogatott alá és csinált képeket. Amikor pedig a parádén, kocsin vitték körbe- körbe, arcáról letörölhetetlen volt a vigyor. A betonfalnak támaszkodva figyeltem, amíg vége nem lett. Miután az összes autót a rajtkockára tolták, minden pilóta még tovább egyeztetett a versenymérnökével a versenyről. Egyelőre gyönyörűen sütő nap volt, de 50%-os esély volt az esőre. Láttam a fiún, hogy ma is egész ideges, de már nem annyira, mint pénteken. Egy idő után meguntam hogy a fal mögül figyeljem az eseményeket, így kicsit esetlenül de átküzdöttem magamat a beton emelvényen és a pilótához sétáltam. 

-          Minden rendben. – öleltem meg.
-          Aha. Csak egyre jobban belém áll az ideg.
-          Nagyon ügyes leszel. Tudom. Hiába féltelek az életemnél is jobban, bíznom kell benned.
-          Nincs más választásod. – vigyorodott el fiú, hogy lehajolt, hogy megcsókoljon.

Hallottam, amint ezer és egy fotó kattan, miközben mi forró csókot váltunk. Kicsit kényelmetlenül éreztem magamat ettől, ezért hamar elhúzódtam Peter-től. A többi pilóta készülődni kezdett és Tom is jelzett Pete-nek, hogy itt az idő beülni a kocsiba. 

Red - Black - Gold Outfit 1.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése